Doel Masterclass

‘New Food Concepts’ is een  7-daagse internationale Masterclass, gericht op de versmelting van foodservice en foodretail. Veranderend shoppergedrag is de basis van deze (r)evolutie die in de Verenigde Staten al langer zichtbaar is. De Masterclass New Food Concepts is een executive program en heeft ten doel om ondernemers en beleidsmakers binnen de foodwereld zicht te geven op de inhoud en betekenis van deze ontwikkeling voor de Nederlandse markt. Met het Masterclass programma willen we het denken over deze nieuwe foodtrend ondersteunen. Dat doen we door een combinatie van theorie (gastcolleges van hoogleraren en experts) en case story analyses van concepten die we ook in de praktijk zullen gaan bekijken en analyseren.

Samenwerking met hoogleraren en experts in New Food Concepts

Jan-Willem Grievink en Paul Bringmann zijn kerndocenten van New Food Concepts. Na een voorbereidende lesdag in Nederland volgen 5 lesdagen in New York City, waar we samenwerken met ervaren gastdocenten. Hoogleraren, professionals uit het vak en ervaringsdeskundigen treden op als lecturers & challengers. De masterclass wordt afgesloten met een laatste lesdag in Nederland. Meer informatie over het programma van de masterclass en de meewerkende docenten en experts vindt u in het programmaoverzicht.

Ontstaan New Food Concepts: lessen leren vanuit de praktijk

Dat ‘blurring’ en ‘hybride consumentengedrag’ de komende 10 jaar de agenda van de foodsector gaan bepalen stond al langer vast. Jan-Willem Grievink heeft daar in het verleden al vaak over geschreven en gesproken en aangegeven op welke manier deze trend alle bestaande foodkanalen gaat veranderen. Zowel supermarkt als klassieke horeca gaan fundamenteel veranderen.

Steeds vaker kwam Jan-Willem in de afgelopen periode foodprofessionals tegen die hem de vraag stelden hoe die trend in Nederland gaat landen en hoe de Nederlandse foodsector zich kan voorbereiden op de veranderingen die op ons af komen. Samen met zijn dochter Anique Grievink en oud-collega Marcel van Tuyn ontstond het initiatief om New Food Concepts op te richten, een 7-daagse masterclass die ondernemers en beleidsmakers in Food de mogelijkheid biedt om in korte tijd alles te leren over dit fenomeen. Dankzij de unieke samenwerking met Marcel van Tuyn die al jarenlang in de Verenigde Staten woont en werkt ontstond de mogelijkheid om het programma op te zetten in New York, waar blurring in de praktijk al veel langer zichtbaar is en waar we kunnen leren van vele praktijkcases.

“Professionals uit foodretail en foodservice moeten van elkaar leren. Beiden moeten op ontdekkingstocht naar de nieuwe werkelijkheid samen met leveranciers. Deze compacte opleiding in New York is een unieke mogelijkheid om academische inzichten te combineren met succesvolle cases.”

Jan-Willem Grievink, founder New Food Concepts

Initiatiefnemers van het New Food Concepts programma zijn Jan-Willem en Anique Grievink en Marcel van Tuyn. Het New Food Concepts programma is eigendom van ConCeption BV. Meer informatie over de ervaring en achtergrond van de initiatiefnemers leest u op de pagina organisatie.

 

schap met ready to eat aangepast