In de Masterclass New Food Concepts werken we met nationale en internationale docenten. Voor de programma’s van de vorige 2 jaargangen werkten de volgende (gast)docenten mee.

 

Wijzigingen voorbehouden – Samenstelling van de gastdocenten is een indicatie en kan in de komende maanden nog wijzigen.

Kerndocenten

Jan-Willem Grievink
Founder New Food Concepts en Directeur ConCeption BV / FoodService Instituut Nederland

Jan-Willem is al vanaf het begin van zijn carrière actief in de foodbranche en heeft tientallen (internationale) organisaties begeleid met strategische vraagstukken en veranderingsprocessen. Hij doceert als parttime kerndocent aan de EFMI Business School en heeft de Masterclass Foodretail opgezet. Hij is researcher en schrijver van diverse management boeken en columnist van verschillende vakbladen. Als directeur van het FoodService Instituut is hij met grote regelmaat actief in de Verenigde Staten. Hij is president commissaris bij de Breman Groep uit Genemuiden en extern commissaris bij de Koninklijke Fruitmasters in Geldermalsen. Voor de MasterClass ‘New Food Concepts’ is hij hoofddocent.

Paul Bringmann
Voorzitter FoodService Instituut Nederland en oprichter La Place

Paul Bringmann was tot voor kort algemeen directeur bij La Place en ook de bedenker van deze succesformule van V&D, onderdeel van V&D Group. Hij maakt nu nog deel uit van de directie van V&D Group en is belast met nieuwe foodretailactiviteiten. Paul heeft waarschijnlijk de meest opvallende formule herpositionering doorgevoerd die er ooit in Nederland heeft plaatsgevonden. De zb-restaurants van V&D ombouwen naar La Place. La Place is ondertussen wereldwijd een benchmark geworden voor een nieuwe standaard binnen de horecakanalen en een toekomstige concurrent voor de supermarkt. Paul zal zijn ervaring en visie met ons delen, zowel tijdens colleges als onderweg, en is kerndocent binnen het New Food Concepts programma.

Gastdocenten

Marcel van Tuyn

Drs. Marcel van Tuyn is geboren en getogen in Nederland, maar woont en werkt al meer dan 35 jaar in de Verenigde Staten (25 jaar in New York), en is daardoor volledig thuis in de Nederlandse en Amerikaanse cultuur. Hij werkt als advocaat en consultant, vooral voor Nederlandse cliënten die zaken doen in of met de VS. Bedrijven die hij heeft helpen opzetten zijn onder meer HollandFresh (EuroFresh Farms), een producent van kastomaten en Best Cheese, de Amerikaanse dochter van Uniekaas. Hij heeft jarenlang studiereizen opgezet en begeleid voor professionals uit de   Nederlandse levensmiddelensector die in de Verenigde Staten ideeën wilden verzamelen.

Goos Eilander

Goos Eilander begon zijn carrière bij Honig en via marktonderzoekbureau InterView BV richtte hij uiteindelijk ruim 24 jaar geleden Trendbox op, een bureau voor strategisch marktonderzoek, gevestigd in Amsterdam maar internationaal actief. Key words zijn marktsegmentatie, positionering, concept development, communication development, strategy development. Trendbox is specialist in consumentengedrag, onder andere dankzij hun eigen Life & Living Trendmonitor die in 1990 voor het eerst gepubliceerd werd.

Prof. dr. ir. Siem Korver

Prof dr. Ir. Siem Korver is hoogleraar aan Tilburg University en in die hoedanigheid ook kerndocent MBA “Food en Finance” op Nyenrode. Tevens is hij lid van een groot aantal nationale en internationale advies- en toezichtscommissies in de agro-food sector. Ook is hij lid van de Raad van Toezicht van de Wageningen Universiteit. Siem geeft tijdens de startdag van New Food Concepts college over veranderingen binnen de voedselketen.

Prof. Christopher C. Muller

Christopher C Muller, Ph.D is professor aan de Boston University’s School of Hospitality Administration. Zijn academische carrière begon op Cornell en bracht hem van Orlando naar Boston. Hij is een leidende denker en docent in het vakgebied van ‘Successful Multi-Unit Restaurant Management’.Zijn onderzoek focust zich op formulerestaurant organisaties, ontwikkeling en groei en de training van multi-unit managers. Muller doceert wereldwijd over deze thema’s en publiceerde in 2013 zijn nieuwste boek ‘the Leader of Managers’. Muller is tevens een van de gastheren van de European Foodservice Summit die ieder jaar in Zürich, Zwitserland wordt georganiseerd.

 

Bill Romania

Bill Romaina is Senior Vice President bij GfK Shopper en Retail Strategy in de Verenigde Staten en heeft meer dan 30 jaar werkervaring rondom consumentenonderzoek en het begrijpen van de consument. In New York geeft Bill ons een overzicht over hoe foodservice en food retail zich tot elkaar verhouden in de Amerikaanse markt. GfK brengt in vele landen ter wereld al jarenlang consumentengedrag in kaart.

Michiel Bakker

Michiel Bakker leidt Google’s wereldwijd bekende food programma en ondersteunt alle foodservice activiteiten en initiatieven voor Google wereldwijd. Met 20 jaar ervaring rondom ‘hospitality’, is Bakker een hotel F&B professional met veel expertise en ervaring. Hij ondersteunt zijn werkervaring met een MBA van de universiteit van Bradford (UK) en een masters titel in Hospitality Administration van de University of Nevada, Las Vegas. Voor hij in maart 2012 bij Google ging werken, was Bakker als Corporate Director F&B bij Starwood Hotels verantwoordelijk voor de regio’s Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Michiel Bakker neemt ons mee in de filosofie van Google rondom food.

Jeroen Bours

Jeroen Bours, oorspronkelijk Nederlander maar via Israël beland in de Verenigde Staten, is founder van Darling Agency, een advertising & design bureau. Bours oogste veel lof voor de ‘Priceless’ campagne die hij samen met Joyce Thomas ontwierp voor Mastercard en die in meer dan 170 landen is uitgerold. Daarnaast stond hij aan de wieg van vele andere wereldwijde campagnes, business ideas en introducties. Bours spreekt vier talen en woont in New York.